Face to facetime

Zo ist!

OverOnderwijs

Je kunt er zo ongeveer de klok op gelijk zetten. Er komt een keer in de zoveel tijd een bericht uit dat een nadeel van digitale middelen laat zien. Het bericht op NUnl van 25 augustus past in die categorie. ‘Kinderen minder goed in lezen emoties door digitale media‘ kopt de internetkrant.

Het probleem met dit soort artikelen is de stelligheid die er uit lijkt te komen. Wanneer je namelijk doorklikt op de link, kom je op het daadwerkelijke onderzoeksresultaat uit. Hier is veel meer informatie te halen, dat een stuk genuanceerder leest. De kop is ook anders: “Five days at outdoor education camps without screens improves preteen skills with nonverbal emotional cues“. Daarboven op komt dat de scores die door NUnl genoemd worden, niet als zodanig terug te vinden zijn in de test. NUnl mengt pre- en post-test scores, waardoor de vergelijking oneerlijk wordt.

micronet-computer-education_1Is…

View original post 279 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s