Zo lang daar nog geen tool voor is, zullen we toch echt zelf na moeten denken

Opgeleid of Afgeleid

ICT in het onderwijs: over verantwoordelijkheid en relevantie.
____________________________________________________________

Veelbelovende innovatieve ideeën in de ICT maken hun ‘beloften’ niet altijd waar wanneer ze eenmaal ontwikkeld zijn. Om Hoy (2014) te citeren:

 “One of the promises of the Internet has always been to democratize education, making the accumulated knowledge of mankind available to everyone. (…) in practice few students have the perseverance to work their way through the material without additional motivation.”

Dat innovaties niet altijd meteen waarmaken waarvoor ze bedacht zijn, wil niet zeggen dat ze zich nooit waar kúnnen maken. We moeten moeite doen om de ICT te laten werken op zo’n manier dat ze het beste leerresultaat oplevert.

“MOOCs have the potential to bring education to millions who otherwise would not have access.” (Hoy, 2014)

De spijker op z’n kop: ICT-vormen (niet alleen MOOCs) hebben een potentieel. Om dat potentieel te bereiken moet er gekeken worden naar…

View original post 430 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s